Det tar mycket energi att hålla upp en sköld. Tänk dig att du står i ett vattenfall och ska orka hålla upp ett paraply. Vad mycket lättare det är att låta vattnet skölja över dig.
– det du motstår, kvarstår. Bara för att du ignorerar något så försvinner det inte, ofta skriker det bara högre. Det du istället tar emot kan du bli medveten till och sedan släppa taget om.
– Att ta emot och märka allt i din omgivning kommer naturligt och är lätt för dig, att motarbeta det gör dig trött. Du har kapacitet att känna av mycket, jättemycket. Det blir tungt först när du börjar ta ansvar för allt du känner av, eller värderar det som fel.
– Känner du att dina sinnen är överstimulerade, välj platser och sammanhang som är snälla mot sinnena. Där det är vackert runt dig och människor är lugna och snälla. Istället för att stänga av och lägga energi på att stänga ner.
– När du stänger av omgivningen stänger du också av kontakten med dig själv. Det tycks vara på eller av, ta emot signaler eller inte. Träna hellre på att känna in mer från dig själv i surret av omgivningen.
– Allt du känner av är INTE DITT! Så istället för skydd, fråga om det är ditt du känner och är det inte det, SLÄPP TAGET OM DET. Bara för att du tar emot det behöver du inte lägga tid på det.



Lämna ett svar